O grzybicy

Wyszukiwarka- blok

Dieta przeciwgrzybicza

Przy infekcjach grzybiczych podstawą terapii są farmaceutyki, jednak pamiętać należy również o odpowiedniej diecie. Prawidłowe odżywianie może stanowić profilaktykę w tej chorobie zakaźnej, przyczyniając się do dobrej kondycji organizmu.


Wielu ludzi uważa, że grzybica pojawia się z braku dostatecznego dbania o higienę ciała. Jednak to nieprawda - grzybica ogólnoustrojowa jest wytworem złej diety. Mieszanie białek i węglowodanów sprzyja budowaniu grzybni w organizmie. Wśród osób zainteresowanych profilaktyką przeciwgrzybiczną rosnącą popularnością cieszy się detoksykacja, nawiązująca do medycyny bioenergoterapeutycznej. Zgodnie z zaleceniami detoksykacji, należy zwracać większą uwagę nie tylko na jakość, ale i ilość spożywanych posiłków. Sposób żywienia odgrywa duże znaczenie w przeciwdziałaniu zagrożeniu infekcji grzybiczej i może być wspomagane właściwymi probiotykami czy lekami naturalnymi.

Dieta

Rozpoczynając dietę, należy stopniowo wprowadzać dobre nawyki żywieniowe. Podstawę stanowi śniadanie, które nie powinno zawierać glutenu (np. kasza jaglana). Dobra dieta, służąca organizmowi powinna być dobrana do indywidualnych potrzeb, różniących się m.in. ze względu na np.: wiek, płeć, aktywność fizyczną. Należy unikać głodówek, które osłabiają odporność immunologiczną, a tym samym zwiększają podatność na choroby. Najważniejsza jest konsekwencja i wytrwałość w diecie, gdyż na jej efekty trzeba zazwyczaj poczekać. Zniechęcenie często skutkuję zaniechaniem zdrowych nawyków żywieniowych. Wraz z pojawieniem się pierwszych rezultatów, lepszego samopoczucia, zwiększa się satysfakcja z dokonanych zmian.

W diecie przeciwgrzybiczej zalecane są:

  • naturalne przetwory mleczne, bez dodatków cukru i owoców
  • pieczywo żytnie, na zakwasie, ryżowe, chleb chrupki z pełnego ziarna
  • ryż peruwiański
  • otręby owsiane, z pszenicy, orkisz
  • mięso (dwa razy w tygodniu maksimum) w tym nie powinno się spożywać cielęciny ze względu na dużą kwasowość
  • oliwa z oliwek, olej rzepakowy, masło wyłącznie prawdziwe
  • soja pod różnymi postaciami bez dodatków cukru (tofu, mleko sojowe, mąka sojowa)
  • ziarna słonecznika, dyni, siemie lniane, wszystkie rodzaje orzechów, ziarno sezamowe, niesłodzone mleko kokosowe
  • jajka na twardo
  • warzywa oraz kwaśne owoce
  • woda niegazowana, herbaty owocowe, ziołowe czy czarne słabo parzone
  • soki wyciskane ze świeżych warzyw i cytrusów
  • wszystkie rodzaje ryb i owoców morza

Należy pamiętać, o wyeliminowaniu z diety produktów bogatych w cukier oraz tych na bazie mąki pszennej. Pomimo, iż owoce są zdrowe, to zawierają dużo fruktozy, dlatego należy ograniczać ich spożycie w diecie. Na liście zakazanych produktów znajdują się również kiełki.
 

Czy wiesz, że...

Grzybicy stóp można zapobiec
Najważniejsza jest higiena. Ale to nie wszystko. Nawet najbardziej zadbane stopy są narażone na grzybicę. Jeżeli spędzasz całe dnie w dusznym, wilgotnym pomieszczeniu...
Czytaj dalej ≻

Produkty